یه عالمه سرگرمی

هر مکانی خنده و شادی بود رونق و ترویج آبادی بود پس بخند در هر مکان و هر زمان روح غمگین سلب آزادی بود

یه عالمه سرگرمی

هر مکانی خنده و شادی بود رونق و ترویج آبادی بود پس بخند در هر مکان و هر زمان روح غمگین سلب آزادی بود

مختصری در رابطه با برادران رایت

مختصری در رابطه با برادران رایت


و نفری که همه مسایل پرواز را مشخص و بررسی کردند، «ویلبر و اورویل رایت» بودند. بعضی مورخین تمایل دارند که با آن ها به سبکی رفتار کنند و در دسته بندی. . .

دو نفری که همه مسایل پرواز را مشخص و بررسی کردند، «ویلبر و اورویل رایت» بودند. بعضی مورخین تمایل دارند که با آن ها به سبکی رفتار کنند و در دسته بندی های خود آن ها را به عنوان تعمیر کارانی بدانند که به طور اتفاقی و سهوی به سمت طرح قابل پرواز پیش رفتند. افراد دیگر ادعا می کنند که موفقیت آن ها به دلیل استفاده از نتایج آزمایش های پیشگامان قبل از آن ها بوده است.

مسلماً برادران رایت نیز این کار را انجام دادند، ولی این کار بسیار صحیح و ضروری در توسعه علم است. در واقع برادران رایت مردانی جوان، بی نهایت مستعد و دور اندیش بودند که روش خیلی منظم و علمی داشتند. آن ها موفقیت و شکست های دیگران، علی الخصوص «للیانتل و چانیت» ( مدیر: دو پیشگام در زمینه ساخت گلایدر) و مشکلات آن ها را مطالعه کردند. نخستین پرواز معروف آن ها در «کیتی هاوک» بود که همراه با تلاشی سخت و تکیه بر چهار سال تحقیق در این مکان ویرانه انجام شد. آن ها در یک زمان با مسایلی از قبیل مهارت های ساختی، تجهیزات کنترلی، آموزش خود برای پرواز و افزایش بازدهی طرح، گلاویز بودند.

یک سری از آزمایش های تجربی آن ها در پرواز با گلایدر انجام شد. آن ها حتی ابزار آلاتی مکانیکی جهت اندازه گیری نیرو های به وجود آمده روی گلایدر نصب کردند و نیرو های اعمالی روی گلایدر توسط جریان باد را اندازه گیری کردند. وقتی آن ها فهمیدند که خیلی از کار های گذشته، دارای خطا بود، به شهر خود «دایتون» برگشتند و با ساخت یک تونل باد برخی از ابهامات موجود در زمینه نیرو های برا و پسا را حل کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد