یه عالمه سرگرمی

هر مکانی خنده و شادی بود رونق و ترویج آبادی بود پس بخند در هر مکان و هر زمان روح غمگین سلب آزادی بود

یه عالمه سرگرمی

هر مکانی خنده و شادی بود رونق و ترویج آبادی بود پس بخند در هر مکان و هر زمان روح غمگین سلب آزادی بود

گران ترین اتومبیل دنیا

گران ترین اتومبیل دنیا


 یک مهندس آلمانی کپی مدل یکی از گران‌بهاترین اتومبیل‌های جهان را در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل در فرانکفورت عرضه کرده که بیش از 10 برابر یک اتومبیل واقعی قیمت دارد. تنها هزینه‌ بیمه‌ این اتومبیل مدل بالغ بر 125 هزار یورو می‌شود. .


به گزارش دویچه وله، در سالن اتومبیل فرانکفورت "کپی" یکی از مدل‌های لامبورگینی ارائه شده که "اصل" آن از گران‌بهاترین اتومبیل‌های جهان است. این مدل 60 سانتی‌متری که تنها 5 کیلوگرم وزن دارد، بسیاری از نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده است.

روبرت گولپن آلمانی، مهندس سازنده‌ این مدل، می‌گوید: «می‌خواستم محصولی تولید کنم که از نظر فنی و مواد اولیه در جهان بی‌نظیر باشد.»

در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت اصل این کپی هم به نمایش درآمده است: مدل لامبورگینی آونتادور (Aventador LP 700-4) محصول اتومبیل سازی لامبورگینی ایتالیا که 8 برابر بزرگ‌تر از کپی خود است.

اتومبیل اصلی با موتوری به قدرت 700 اسب بخار و سرعت تا 350 کیلومتر در ساعت دستکم 300 هزار یورو قیمت دارد. جالب این‌که برای خرید کپی آن باید بیش از 10 برابر این قیمت را پرداخت.

اشتفان وینکل‌مان، مدیر آلمانی کارخانه‌ لامبورگینی، این مدل را در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت برای نخستین بار دیده و معتقد است که کپی تا حد زیادی به اصل وفادار مانده است.

اتاق مدل‌های گولپن در کارخانه‌ای در جنوب آلمان و از جنس الیاف کربن تولید می‌شود؛ ماده‌ اولیه‌ای برآمده از فن‌آوری روز دنیا، بسیار سبک و مقاوم که البته کار بر روی آن دشواری‌های خاص خود را دارد. 

این کارخانه در اصل بدنه‌ اتومبیل‌های مسابقه‌ای فرمول یک را تولید می‌کند. همان فرآیند در ساخت بدنه‌ اتومبیل‌های مدل تکرار می‌شود با این تفاوت که کار به دلیل ابعاد بسیار کوچک‌تر قطعات، دشواری‌ها و ظرافت‌های ویژه‌ای دارد.

تمام قطعات کربنی پیش از ظریف‌کاری به مدت 4 ساعت در کوره‌ای با دمای 120 درجه‌ سانتیگراد پخته می‌شوند.

گوپن از سال‌های میانی دهه‌ 1990 میلادی مشغول تولید اتومبیل‌های مدل است. تا 400 قطعه‌ کوچک در ساخت کپی‌های او به کار می‌روند که هزینه‌ تولیدشان گاهی به حدود 20 هزار یورو می‌رسد. 

خریدار نهایی کافی‌ است مدل اتومبیل و مواد اولیه‌ مورد نظر خود را انتخاب کند، باقی ماجرا بر عهده‌ گولپن است.

این مهندس در مورد بهای زیاد مدل‌هایش می‌گوید: «خریداری که 10 سال پیش مدلی از جنس طلا از من خریده، اتومبیل‌اش امروزه دست‌کم دو برابر قیمت دارد. بدین ترتیب می‌توان چنین هزینه‌ای را نوعی سرمایه‌گذاری دانست.»

کپی لامبورگینی آونتادور به زودی به مزایده گذاشته می‌شود. روبرت گولپن بهای پایه‌ 3.5 میلیون یورو را برای آغاز مزایده در نظر گرفته است. مبلغی که 500 هزار یوروی آن برای اهداف خیرخواهانه هزینه خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد